O gymnáziu

Lékařské a přírodovědné gymnázium PRIGO je střední školou, která zahájila činnost v roce 1994. Je součástí skupiny škol PRIGO, která vzdělává studenty na všech stupních vzdělávací soustavy. V letošním roce úspěšně vstupuje již do 25. roku své existence. Jedná se o fakultní školu Univerzity Karlovy v Praze.

Vychází z aplikace unikátního, ochrannou známkou chráněného přístupu PriorityGO, který je kombinací individualizace výuky, moderních didaktických metod a respektování výzev současné společnosti. Vzdělávání je u nás vnímáno jako celoživotní filozofie a kontinuální přístup k životu, a nikoliv jako prostředek k dosažení jiných cílů.

Poskytuje vzdělání ve třídách osmiletého a čtyřletého gymnázia. Soustředí se na velmi dobré žáky, kteří mají zájem o všeobecné gymnaziální vzdělání s rozšířenou výukou přírodních věd a příbuzných disciplín. Zároveň se jedná o gymnázium s výrazným akcentem na jazykovou přípravu v oblasti zejména anglického, německého, španělského, francouzského a ruského jazyka, vč. výuky rodilými mluvčími a participace studentů ze zahraničí na školních i mimoškolních aktivitách. Jako jedna z mála škol má, na základě rozhodnutí MŠMT, povolenou výuku některých předmětů v cizím jazyce a zmíněné se projeví také s uvedením této skutečnosti na vysvědčení. Výuka probíhá také v nově postavených a vybavených jazykových a počítačových učebnách. PRIGO spolupracuje s více jak 20 zahraničními školami, počínaje Velkou Británií, Francií, Německem a Rakouskem, přes americké školy a několika čínskými školami konče (klikněte zde). To vše umožní snazší průchodnost do vysokoškolského studia v ČR i zahraničí. Jazyková výuka probíhá mimo jiné formou tzv. blended learningu. Jedná se o komplexní interaktivní a multimediální jazykovou výuku, která je kombinací e-learningu a on-line zapojení učitele a studenta.

V rámci osmiletého i čtyřletého gymnázia se soustředí na studenty, kteří v převážné většině chtějí dále studovat na vysoké škole přírodovědného směru. Aktuálně je možno se zaměřit na dvě základní profilace dané výběrem volitelných předmětů, seminářů a volnočasových aktivit. Především se jedná o profilaci lékařského, veterinárního, popř. farmaceutického směru nebo profilaci pro studenty aspirující na studium přírodovědných, technických nebo podobně zaměřených fakult.

I přes zmíněné specializace a profilace je vzdělání v souladu s rámcovým vzdělávacím programem pro gymnázia, a vychovává tak absolventa se všeobecným vzděláním, vč. vzdělání humanitního a kulturního, avšak s vysokými přírodovědnými a jazykovými kompetencemi. Jedná se o studenta s širokým všeobecným rozhledem, který složí výtečně maturitu a uplatní se v dalším studiu na prestižních vysokých školách u nás a velmi často i v zahraničí.

Škola je vybavena moderním zařízením učeben a laboratoří. Vybudovali jsme dvě přírodovědné učebny a zakoupili americký edukační experimentální systém PASCO. Zároveň byla uvedena do provozu botanická zahrada se školním skleníkem, jejíž součástí je také venkovní učebna. Stejně tak jsme zahájili provoz repliky soudní síně, ve které se studenti mohou účastnit soudních jednání v realistickém prostředí.

Výpočetní a multimediální technika je tak nezbytnou součástí každodenní výuky. Studium je bez školného. Škola navíc poskytuje stipendium pro každého studenta po celou dobu jeho studia, a to díky participaci významného strategického partnera.

Průvodce naší školou on-line

Průvodce gymnáziem

Projekty

Talentovaní studenti

Podstatou a klíčovým úkolem našeho gymnázia je nejen zajistit úspěšný profesní život studenta prostřednictvím jeho vzdělání a přípravy na maturitu nebo další studium na vysoké škole, ale zejména podporovat všestranný rozvoj vhodným mixem školních vzdělávacích aktivit, které jsou doplněny také aktivitami mimoškolními. V řadách studentů našeho gymnázia se setkáváme s aspiranty na studium lékařských, veterinárních nebo farmaceutických oborů. U těchto talentovaných studentů rozvíjíme jejich předpoklady k dalšímu studiu. Velmi často se naši absolventi soustředí na studium dalších přírodovědeckých oborů, jakými jsou matematika, fyzika, chemie, biologie nebo např. geografie či technické obory a jejich aplikace. Při studiu je ale respektován všeobecný vzdělanostní rozměr gymnaziálního vzdělání a akcent na cizí jazyky a globalizované prostředí. Naším záměrem je zejména rozvoj talentu a schopností nadaných studentů, kteří mají zájem o přírodovědné obory, s cílem nalézt jejich vhodnou specializaci. K tomu využíváme vyškolených pedagogů a psychologů.

Pedagogové

Školy PRIGO vycházejí z citátu: “Každá škola je tak dobrá, jak dobří jsou její žáci. A žáci jsou většinou tak dobří, jak fundovaní jsou jejich učitelé.” My si pak vážíme našich pedagogů, kteří tvoří stabilní a pro věc zapálený kolektiv. Soustředíme se na vytvoření podmínek pro profesorský sbor, materiální zabezpečení a personální rozvoj. To umožňuje, že aprobovaní učitelé jsou vybírání jen z těch nejlepších středoškolských pedagogů náročnými výběrovými řízeními. Učitelé jsou hodnoceni pravidelně nejen ze strany vedení gymnázia, ale také studenty z pohledu jejich odborných kompetencí, způsobu předávání znalostí a schopností sociálního vystupování. Výsledky studentů u přijímacích zkoušek na vysokou školu a u státních maturit jsou také jedním z důležitých objektivních hodnotících kritérií.

Mentoring

Osobní přístup je jednou z priorit konceptu PriorityGO, který uplatňujeme na všech našich školách. Na základě propojení skupiny škol PRIGO a toho, že tato zahrnuje všechny stupně vzdělávání, máme unikátní možnost nabídnout našim studentům zapojení do nového systému BuddyGo. Ten posouvá slovní spojení „osobní přístup“ na vyšší úroveň. Cílený mentoring propojuje rozdílné stupně vzdělávání skupiny škol PRIGO. Rozvíjí tak u studentů v dnešní době velmi ceněné vlastnosti, jakými jsou zodpovědnost a aktivita na straně mentorů, a zároveň vede ke snadnější integraci mentorovaných. Nová škola, nové prostředí, noví spolužáci a pedagogové – v PRIGO bereme osobní přístup opravdu vážně. Pro každého studenta najdeme kamaráda Buddyho z vyššího vzdělávacího stupně. Buddy tě školou provede, dá tip na zajímavé školní akce a stane se tvým parťákem. Samota tě nikdy trápit nebude. S Buddym budete tvořit úspěšný tým, který může třeba reprezentovat školu na různých akcích, ale i tým dvou kamarádů, kteří si vzájemně pomáhají. Na gymnáziu je mentoring důležitý hlavně v úplném začátku studia, než se studenti zorientují a vytvoří si vlastní školní sociální skupinu. Zkušený Buddy už perfektně zná systém školy a orientuje se ve školních i mimoškolních aktivitách. Nově nastupující studenti tedy mají kontakt na Buddyho, o jehož zkušenosti se mohou ve složitém přechodovém období opřít. Stačí napsat e-mail nebo zprávu na Messenger a mít tak vždy přesně ty informace, které dostat potřebují. Na to, jak vypadá mentoring ve školách PRIGO, se můžete podívat zde.

Mezinárodní spolupráce

Od roku 2017 je škola zapojena do projektu DofE (https://www.dofe.cz/) – Mezinárodní cena vévody z Edinburghu (The Duke of Edinburgh’s International Award). Cílem programu je podpořit komplexní rozvoj schopností a dovedností mladých lidí ve věku 14 až 24 let přes dlouhodobé a pravidelné aktivity ve čtyřech provázaných oblastech: rozvoji talentu, sportu, dobrovolnictví a dobrodružné expedici ve třech úrovních. Účastníci mohou získat při splnění programu mezinárodně uznávaný certifikát DofE. Více o projektu DofE se můžete dozvědět zde.

PRIGO spolupracuje s více jak 20 zahraničními školami, počínaje Velkou Británií, Francií, Německem a Rakouskem, přes americké školy a několika čínskými školami konče (klikněte zde). Mezinárodní výměna studentů a pedagogů umožňuje akcelerovat jazykové kompetence. Vzdělání našich studentů pak získává mezinárodní rozměr. Studentům i pedagogům tak nabízíme krátkodobé i delší studijní či pracovní pobyty.