4leté gymnázium

Lékařské a přírodovědné gymnázium PRIGO je střední školou, která zahájila činnost v roce 1994. Poskytuje vzdělání ve třídách osmiletého a čtyřletého gymnázia.

Gymnázium čtyřleté – obor Gymnázium 79-41-K/41

Obor všeobecného čtyřletého gymnázia se zaměřuje na nadané žáky, kteří se rozhodli nastoupit ke studiu na gymnázium po skončení povinné školní docházky na základní škole. Jedná se o žáky, kteří chtějí mít klasické gymnaziální vzdělání, ale cítí se být profilováni směrem k přírodovědným disciplínám.

Učební plán a školní vzdělávací program (ke stažení zde).

Podmínky přijetí pro 2. kolo pro školní rok 2025/2026

Za všechny části přijímací zkoušky může uchazeč dosáhnout maximálně 166 bodů.
Hodnocení JPZ se na celkovém hodnocení splnění kritérií přijímacího řízení uchazečem podílí 60 %. Uchazeči se započítává lepší výsledek z písemného testu z českého jazyka a literatury a písemného testu z matematiky.
Uchazeči, kteří se zúčastní 2. kola přijímací zkoušky, budou na základě jejich výsledků seřazeni. Ke studiu budou přijati ti žáci, kteří se umístí v intervalu od 1. místa po místo, které odpovídá pořadí žáka, který se umístil v pořadí jako poslední v rámci kapacity vypsané pro 2. kolo přijímacího řízení pro daný obor vzdělávání a zároveň dosáhl minimálně 40 bodů (cut-off score). Pořadí uchazečů bude stanoveno podle souhrnného bodového hodnocení jednotné přijímací zkoušky a školní přijímací zkoušky. V případě shody bodového hodnocení je postupně pro stanovení výsledného pořadí použit (1) průměrný prospěch dle bodu 1, (2) posléze podle bodu 2 a (3) podle bodu 3 „kritérií pro uznání školní přijímací zkoušky“. Dále je v pořadí postupně zohledněno bodové hodnocení u jednotné přijímací zkoušky prioritně (4) z Českého jazyka, a poté (5) z Matematiky a dále (6) průměrná známka z Českého jazyka z posledních dvou vydaných vysvědčení a (7) průměrná známka z Matematiky z posledních dvou vydaných vysvědčení.

Přijímací zkouška

Přijímací zkouška se skládá z posouzení níže uvedených částí:
1) výsledku jednotné (státní) přijímací zkoušky (max. 100 bodů),
2) výsledku školní přijímací zkoušky (max. 66 bodů).

Uchazeči o obory vzdělání s maturitní zkouškou nebudou ve 2. kole konat jednotnou přijímací zkoušku (JPZ). V rámci hodnocení výsledků přijímacího řízení 2. kola do oboru středního vzdělání s maturitní zkouškou ředitelka školy zohlední výsledky jednotné přijímací zkoušky z 1. kola.

Školní přijímací zkouška se skládá z testu Obecných studijních předpokladů – OSP (ukázka zde). V závislosti na výsledku testu může uchazeč získat až 66 bodů.

Uznání školní přijímací zkoušky

Školní přijímací zkouška může být uchazeči uznána (prominuta) a uchazeč obdrží maximální počet 66 bodů bez nutnosti absolvovat test Obecných studijních předpokladů, pokud splní alespoň jedno z níže uvedených kritérií. V případě žádosti o uznání školní části přijímací zkoušky na základě níže uvedených bodů 4-7, resp. 9 (dle oboru) je nutnou podmínkou přiložení čestného prohlášení s přílohami. Toto čestné prohlášení je nedílnou součástí přihlášky.

Kritéria pro uznání školní přijímací zkoušky

Čtyřleté gymnázium
1) průměrný prospěch ze všech předmětů v osmé a deváté třídě ZŠ (dokládá se prospěch za 1. a 2. pololetí 8. třídy a 1. pololetí 9. třídy) nepřekročil hodnotu 1,3.
2) průměrný prospěch ze všech předmětů v osmé nebo deváté třídě ZŠ (dokládá se prospěch za 1. a 2. pololetí 8. třídy a 1. pololetí 9. třídy) nepřekročil hodnotu 1,2.
3) průměrný prospěch alespoň ze 3 dále uvedených předmětů (Matematika, Fyzika, Chemie, Přírodopis, Zeměpis) v deváté třídě ZŠ (dokládá se prospěch za 1. pololetí 9. třídy) nepřekročil hodnotu 1,0 a celkový prospěch ze všech předmětů v osmé a deváté třídě ZŠ (dokládá se prospěch za 1. a 2. pololetí 8. třídy a 1. pololetí 9. třídy) není větší než 1,5.
4) umístění na 1. – 5. místě v krajském nebo okresním kole matematické, chemické, fyzikální, zeměpisné nebo astronomické olympiády, případně olympiády v českém jazyce, ev. ekvivalentních soutěžích vyhlašovaných MŠMT, kraji nebo školami (např. Matematický klokan, Bobřík informatiky aj.)
5) složení certifikované jazykové zkoušky z anglického, německého nebo španělského jazyka v úrovni A2 a vyšší (např. KET, PET, FIN in DEUTSCH 2, FLYERS)
6) na podkladě aktuálního a doloženého členství v Mense ČR (hodnota IQ je vyšší nebo rovna 130)
7) umístění v prvních 30 % pořadí v Logické olympiádě organizované Mensou ČR v krajském kole alespoň jedenkrát v průběhu studia na základní škole
8) na podkladě rozhodnutí ředitelky Lékařského a přírodovědného gymnázia PRIGO na základě správního uvážení o uznání typově ekvivalentních nebo podobných úspěchů uvedených v bodě 4) a 5) hodných zvláštního zřetele

V případě uchazečů, kteří ukončili školu dříve, platí podmínky stanovené školským zákonem.

Více o studiu na našem gymnáziu se dozvíte zde.

PRIGO – Střední školy – On-line DOD

Prohlédněte si gymnázium očima našich studentů

Virtuální prohlídka školy

PRIGO Chytrá škola

PRIGO je školou pro život, jaký bude. Naše žáky a studenty se snažíme připravovat na to, aby obstáli hlavně v budoucím životě, a to přesto, že představy nás všech o tom, jak bude společnost i život za několik desítek let vypadat nemají jasné kontury. Naše filozofie je ukotvena v desateru principů PriorityGO. Snažíme se vychovávat kreativní osobnosti s vysokou adaptibilitou a flexibilitou, které se budou schopny uplatnit v životě u nás i v zahraničí. Proto za základ přípravy na budoucí život považujeme rozvoj schopnosti kritického myšlení. Ve výuce klademe důraz na moderní didaktické metody a rozvoj obecných kompetencí. Vycházíme ze skutečnosti, že škola v současnosti není výhradním ani hlavním zdrojem informací a její úlohu přebírá do jisté míry on-line prostředí. Proto jsou pro nás důležité moderní technologie. Mobilní zařízení a prostředí internetu využíváme nejen ve výuce, ale také ve všech dalších aktivitách a činnostech spojených s návštěvou školy. Naším cílem je, aby se staly přirozenou součástí života jako nástroj k řešení problémů a zjednodušení života i práce, nikoliv jako způsob konzumace volného času a náhrada osobních sociálních vazeb. Respektujeme při tom tradiční hodnoty a naše kulturně-historické prostředí.

Jsme CHYTROU školou. Jedněmi z našich priorit jsou proto konektivita, elektronická komunikace a transparentnost. Důraz klademe na výchovu k bezpečné práci s technologiemi. Dynamicky měníme přístup k informačním a komunikačním technologiím a jejich smysluplnému zapojování nejen do výuky.